Co jeść, aby nie chorować?

@halfbakedharvest.com

Zbilansowana dieta to nie tylko droga do zgrabnej sylwetki, ale także do osiągnięcia i utrzymania zdrowia całego organizmu i dobrego samopoczucia. Odpowiednie jedzenie może przyczynić się do wzmocnienia naszej odporności, co jest szczególnie ważne w okresie jesiennym. Co powinno znaleźć się na naszym talerzu, aby cieszyć się zdrowiem w chłodniejszych miesiącach?

@uustuus.blogspot.com

Owoce i warzywa

Nie bez powodu dietetycy niezmiennie od lat podkreślają jak ważne w diecie człowieka są odpowiednie ilości warzyw i owoców. Są bogate w witaminy i minerały, które są odpowiedzialne za pracę wielu narządów. Nie tylko wzmacniają odporność, ale działają także antyoksydacyjnie na nasz organizm. Wybierajmy produkty, którym przypisuje się szczególne działanie takie jak : maliny, żurawinę, truskawki, jagody, jabłka, awokado, dynię, warzywa strączkowe, brokuły.

@houseofyumm.com

Produkty pełnoziarniste

Całe i nienaruszone ziarna – pełnoziarnista pszenica, jęczmień, komosa ryżowa, owies, brązowy ryż i produkty z nich wykonane, jak chociażby makaron pełnoziarnisty – mają łagodniejszy wpływ na poziom cukru we krwi i insulinę niż biały chleb, biały ryż i inne rafinowane ziarna. Produkty pełnoziarniste dostarczają nam także cennych minerałów, witamin i błonnika, których nie powinno zabraknąć w naszej diecie.

Odpowiednia ilość białka

Ryby, drób, fasola i orzechy to zdrowe, wszechstronne źródła białka — można je mieszać z sałatkami i dobrze komponować z warzywami na talerzu. Ograniczmy czerwone mięso i unikaj przetworzonych mięs, takich jak wędliny, mielonki czy też kiełbasa. Ryby dostarczą nam także cennych tłuszczów Omega-3, zaś orzechy uzupełnią naszą dietę o witaminę E i magnez.

@eatwell101.com

Zdrowe oleje roślinne

Choć często słyszymy, że należy unikać tłustego jedzenia, wbrew pozorom tłuszcz jest niezbędny w naszje diecie dla zdrowia całego organizmu. To dzięki niemu lepiej rozpuszczają się i przyswajają niektóre witaminy. Wybierajmy zdrowe oleje roślinne, takie jak oliwa z oliwek, olej rzepakowy, sojowy, kukurydziany, słonecznikowy, arachidowy i inne. Zwracajmy jednak na skład wybieranych przez nas olejów – starajmy się unikać częściowo uwodornionych olejów, które zawierają niezdrowe tłuszcze trans. Pamiętaj, że niskotłuszczowy nie zawsze oznacza „zdrowy”.

Stosuj superfoods

Od dłuższego czasu na rynku można coraz częściej spotkać się z chwytliwym określeniem „superfoods„. Tego typu warzywa, owoce czy przyprawy są niezwykle cennym elementem diety i źródłem antyoksydantów, który pozwoli na uzupełnienie wielu niedoborów witamin i składników mineralnych. Taki dodatek do naszej diety stanowi naturalny sposób na wspomożenie pracy organizmu i tym samym również urozmaicenie swoich codziennych posiłków. Do grupy superfoods zaliczymy między innymi takie produkty jak: jagody goji, kurkumę, chlorellę, młody jęczmień, nasiona chia, spirulinę, miód a nawet czosnek i cebula!

@theawesomegreen.com

Kiszonki na zdrowie

Kiszonki to jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybkie wzmocnienie organizmu poprzez naszą dietę. Dzięki zawartości kwasu mlekowego, które odgrywają rolę naturalnych probiotyków, regulują florę bakteryjną i są bezcennym wsparciem przy antybiotykoterapii. Kwas mlekowy odkrywa także kluczową rolę przy syntetyzowaniu witaminy K oraz witamin z grupy B. Kiszone warzywa to również doskonałe źródło witamin z grupy A,B, E i C, a także mikroelementy takiej jak magnez, wapń, fosfor i potas. Są smaczne, łatwe w przygotowaniu i niezwykle wartościowe szczególnie w okresie jesiennym i zimowym.

Tagi: , , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis