Długie spacery na zdrowie

@anoukyve

Chodzenie to jedna z najbardziej naturalnych dla człowieka czynności. Jest proste, przyjemne i niezwykle zdrowe dla organizmu. Nie bez powodu specjaliści zalecają pokonywanie codziennych dystansów dla zachowania sprawności i dobrego samopoczucia. Dlaczego warto zacząć więcej spacerować?

@ritafarhifinds

Naturalny antydepresant

Spacerowanie to jedna z bardziej wyciszających aktywności fizycznych. Nie potrzebujemy do tego żadnego sprzętu, przygotowania, ani specjalnych umiejętności. Wystarczy wstać i iść przed siebie w dowolnym momencie, gdy tylko poczujemy taką ochotę. Mamy wtedy czas by na chwilę odciąć się od problemów i obowiązków życia codziennego. Wyciszamy myśli, oddychamy pełną piersią i czerpiemy spokój z otaczającej nas przyrody albo łapiąc pierwsze promienie słońca. Taka praktyka to naturalny sposób na zadbanie o kondycję psychiczną, która przełoży się na komfort naszego życia.

Sposób na problemy

Mimo że często lekceważymy skuteczność tej czynności, spacery mogą pomóc nam uporządkować myśli. Często nosimy w sobie jakiś problem, z którym nie wiemy jak postąpić. Czasami wystarczy półgodzinny spacer, by rozwiązanie pojawiło się samo przed naszymi oczami. Dzieje się tak, ponieważ nasza kreatywność doskonale pracuje w ciszy. Spacer to czas kiedy odcinamy się od codziennego zgiełku, urządzeń elektrycznych, nie wypowiadamy żadnych słów – tylko nastawiamy się na odbiór. Dlatego jeśli mamy w swojej głowie dręczące nas pytania, pozostawione bez odpowiedzi, wybierzmy się na dłuższy spacer.

@emilyshak

Dotlenienie organizmu

Kontakt z naturą i przebywanie na świeżym powietrzu to najlepsza odskocznia po całym dniu pracy – szczególnie, gdy wykonujemy pracę umysłową. Podczas spaceru nasze tętno ulegnie podwyższeniu oraz lepiej dotlenimy organizm. Dodatkowa dawka świeżego powietrza wpłynie pozytywnie na nasz mózg, kondycję skóry, pracę narządów wewnętrznych, a także wspomoże zasypianie redukując uczucie napięcia. 

Najprostsza medytacja

Spacerowanie jest dla nas na tyle naturalną czynnością, że możemy wykonywać ją bez żadnego skupienia. Dzięki temu, spacer jest najprostszym sposobem na wdrożenie w życie medytacji. Znajdźmy swój rytm, skupmy się na oddechu i doceńmy otaczający nas świat. Skupianie się na danej chwili, to także jedna z zasad mindfulness.

@stylowi.pl

Niezastąpiony sposób na bycie kreatywnym

Podczas spacerów zrodził się niejeden genialny pomysł. Jednostajne czynności, podczas których wykonujemy ruch w monotonnym rytmie, wyjątkowo sprzyjają naszej kreatywności. Szczególnie gdy czujemy chwilowy brak weny, blokadę dobrych pomysłów lub zbyt duże zmęczenie. Spacer pozwoli nam spojrzeć na sprawę świeżym okiem, wpaść na zaskakująco proste rozwiązanie, a wszystko to przy minimalnym wysiłku. Oprócz satysfakcji ze znalezienia kreatywnego rozwiązania problemu, poczujemy także radość, świeżość oraz odprężenie ciała i umysłu.

Wsparcie organizmu

Oprócz właściwości wpływających na nasz nastrój, spacery dbają także o nasze zdrowie. Regularne piesze wyprawy zapobiegają rozwojowi chorób sercowo-naczyniowych. Dzięki zwiększającej się na skutek spacerów sprężystości tętnic, zapewniamy organizmowi lepszy przepływ krwi i regulujemy jej ciśnienie. Szybkie marsze z kolei mogą przyczynić się do zmniejszenia ryzyka zawału. Liczne badania wykazują także pozytywny wpływ spacerów na gęstość naszych kości.

@chlosertoyou

Dodatkowo, regularne spacery to także świetny sposób na wdrożenie aktywności fizycznej u osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Już po kilku tygodniach umiarkowanych, przynajmniej trzydziestominutowych spacerów pozwoli nam dostrzec pierwsze efekty. Ponadto jest to rodzaj aktywności bezpieczny dla stawów i kręgosłupa. W odróżnieniu od joggingu, dynamiczny spacer nie obciąża ich – co więcej, pozwala spalić porównywalną liczbę kalorii. To doskonała forma ruchu dla osób zmagających się z nadwagą oraz dla osób wracających do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie (na przykład po przebytej chorobie lub urazie). Lekki marsz przeniesie także ulgę osobom zmagającym się z depresją ponieważ obniża poziom stresu i uwalnia hormony szczęścia.

Tagi: , , , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis