Noworoczne wyzwania. Wracamy do formy po świątecznych ucztach i karnawałowych imprezach

@laurralucie

Długie godziny spędzone przy świątecznym stole, mało ruchu i trwający przez wiele dni niemalże nieposkromiony apetyt, kiedy to nie odmawiałyśmy sobie nawet najbardziej kalorycznych smakołyków, prędko zaczynają zbierać swoje nieprzyjemne żniwo. Gdy wskaźnik wagi poszybował w niepokojące rewiry, a my czujemy się nieprzyjemnie ciężko i niezbyt energetycznie, już teraz wyznaczmy sobie noworoczne wyzwania. Czas na powrót do formy, a co najważniejsze powrót bardzo przyjemny i nieokupiony za dużym wysiłkiem.

Łyżwiarka

Kto powiedział, że aby powrócić do formy i zgubić kilka poświątecznych nadprogramowych kilogramów, trzeba nie wiadomo jak wielkich wyrzeczeń i długich godzin spędzonych na siłowni, gdzie katujemy się morderczymi treningami? Jeśli do tej pory siłownia nie była dla nas drugim domem, a jednak zależy nam na tym, aby osiągnąć powyżej wspomniane efekty, nie nabywajmy od razu karnetu zarezerwowanego dla najaktywniejszych. Okazuje się, że możemy zacząć czuć się lżej i wręcz doskonale we własnym ciele, nawet specjalnie nie przykładając się do planu treningów. Wystarczy, że trzymając się zdrowej diety obfitującej w mnóstwo warzyw i owoców, regularnie zaczniemy jeździć na łyżwach. Stanie się bywalczynią lodowisk to doskonała zabawa i bardzo przyjemna opcja spędzania wolnego czasu, zwłaszcza jeśli namówimy na łyżwiarskie przejażdżki przyjaciółkę. W poruszanie się na łyżwach wkładamy mnóstwo energii, nawet jeśli nie jest to jazda bardzo intensywna. Tym samym spalamy sporą ilość kalorii – godzina średnio intensywnej jazy pomoże nam spalić ich nawet siedemset.

@any_yoyo

Piechurka

Kolejną z opcji pozbycia się paru kilo  fantastycznie niewymagających czynienia zbyt wielu planów, jak i wkładania w nań za wiele wysiłku, jest zostanie piechurką. Regularne odbywanie przechadzek, a jeśli czas, jak i kondycja nareszcie pozwolą, także i dłuższych wędrówek, to doskonały pomysł, dzięki któremu zadbamy o ciało oraz o ducha jednocześnie. Niech spacer stanie się jednym z ulubionych punktów naszego dnia. Chwilą, kiedy nawet stresujący natłok zajęć nie mąci głowy. Przechadzając się, skierujmy myśli na dobry, odprężający tor, odsuwając na bok wszelkie troski, zagwozdki i obowiązki. Głęboko, swobodnie oddychajmy, ciesząc się z przebywania w urokliwym terenie. W związku z tym, zastanówmy się, w jakiej okolicy najbardziej lubimy spacerować i jakie są nasze ulubione trasy. Jeśli mieszkamy w bliskości lasu, zapoznajmy się z mapą terenu, sprawdzając, czy są ścieżki, jakich jeszcze nie odkryłyśmy. Każdego tygodnia wyznaczajmy sobie nowe piechurowe cele, wydłużając spacer na przykład o kwadrans. Dbajmy też o rozwijanie coraz szybszego tempa marszu. Wkrótce bez wysiłku będzie mogły maszerować, przez ile tylko będziemy miały ochotę, a waga pokaże nam upragnionych kilka kilogramów mniej. Pamiętajmy też o tym, że im żwawsze tempo spaceru, tym większa ilość spalanych kalorii.

@debiflue

Pływaczka

Błyskawicznie i nader przyjemnie powrócimy do formy także wtedy, gdy zaczniemy stawać się regularnymi gośćmi na pływalni. Pływanie ma niesamowicie pozytywny wpływ na ciało i ducha. Pływając, oczyszczamy się ze stresu, dodajemy sobie życiowego wigoru, rzeźbimy sylwetkę, poprawimy kondycję, rozluźniamy i wzmocnimy mięśnie oraz stawy. Warto pamiętać o tym, że pływanie to jeden z nielicznych sportów, w trakcie których uprawiania zaczynają pracować wszystkie nasze mięśnie, zarówno wewnętrzne, jak i głębokie. Pływanie to prawdziwy niezwyciężony pogromca kalorii – te spalane w wodzie liczą się niemalże podwójnie. Jeżeli dotychczas nie ciągnęło nas za bardzo w kierunku basenu, koniecznie połączmy pływanie wraz z innymi wodnymi aktywnościami. Może w ramach zachęty powinnyśmy wybrać miejsce, w którym oprócz basenu znajdują się także wanny z hydromasażami, gdzie doskonale można naładować akumulatory po brawurowym przepłynięciu kilku długości basenu? Jeśli rozpoczniemy nowy rok jako pływaczki, niebawem zaczniemy odczuwać dobroczynne efekty, jakie niesie ze sobą podobne systematyczne wskakiwanie do wody.

@julescecilia
Tagi: , , , ,

Podobne wpisy

by
Poprzedni wpis Następny wpis