Palladium – marka, która nie wychodzi z mody

Oto firma, która dokonała w swojej historii całkowitego zwrotu w asortymencie, za każdym razem odnosząc spektakularny sukces. Palladium, marka francuskiego pochodzenia, której obuwie od dziesiątek lat nie traci na popularności, szczyci się wyjątkowymi modelami butów noszonych przez różne subkultury. Jak wygląda historia marki na osi czasu?

Od wulkanizacji do obuwia

Firma Palladium powstała w 1920 roku. Założono ją w Lyonie we Francji, a celem firmy od samego początku była produkcja opon lotniczych. Produkcja polegała na układaniu wulkanizowanych warstw pasów gumy i płótna, czego efektem były niezwykle trwałe opony samolotowe. Firma szybko osiągnęła międzynarodowy sukces, by w latach 30. Zdobyć monopol na produkcję większości opon do samolotów w Europie.

Dobra passa trwała do momentu zakończenia II Wojny Światowej, kiedy to zmalał popyt na firmowe produkty. Wówczas decyzją właścicieli firma postanowiła wykorzystać swoją wiedzę z dziedziny wulkanizacji, i z dobrze znanych sobie materiałów rozpocząć produkcję obuwia.

Założenia równie solidne, jak buty

Firma od samego początku po przebranżowieniu postawiła sobie za cel osiągnąć równie wiele, jak przy produkcji opon. Powstające buty miały być niezwykle solidne i wyróżniać się na rynku trwałością oraz ponadczasowym designem. Z perspektywy czasu można śmiało powiedzieć, że klasyka marki króluje do dziś, o czym świadczy rosnąca sprzedaż butów Palladium.

Wiedza z zakresu łączenia płótna i gumy przyniosła marce niebywały sukces. Wyrobami firmy zainteresował się francuski rząd, który w 1947 roku podpisał kontrakt na produkcję obuwia dla żołnierzy Legii Cudzoziemskiej. Stacjonowali oni wówczas na pustynnych terenach Afryki Północnej, zatem obuwie musiało sprawdzić się w ekstremalnych warunkach. Buty Palladium znakomicie spełniły swoje zadanie – były wytrzymałe i jednocześnie wygodne, a dzięki zastosowaniu płótna gwarantowały również dobrą wentylację podczas upałów.

Marka zdobywa świat

Buty Palladium zyskały rozgłos i stały się popularne wśród podróżników, odkrywców oraz tych, którzy pracowali w terenie w ekstremalnych warunkach. Na początku lat dwutysięcznych marka zdobyła popularność na skalę światową, a użytkownikami butów stała się ulica na czele ze znanymi postaciami świata show businessu.

Na przestrzeni lat zmodernizowano proces produkcji obuwia, zachowując jednak ponadczasowy design oraz gumę jako materiał wiodący. Dziś marka posiada swoje sklepy w światowych stolicach mody, wyróżniając się trwałością i komfortem użytkowania.

Kto dziś nosi obuwie Palladium?

Funkcjonalność butów została potwierdzona nie tylko przez rzeszę konsumentów, lecz także przez gwiazdy muzyki czy kina. W obuwiu Palladium widywano już Brada Pitta, Eminema czy Pharella Williamsa. Will Smith natomiast przebiegł w nich sporo kilometrów podczas nagrywania scen do filmu „Jestem legendą”. Do polskich fanów marki zaliczyć można podróżniczkę Martynę Wojciechowską czy aktora Pawła Deląga.

Partnerem materiału jest Eastend – Twoje buty Palladium.

Tagi:
by
Poprzedni wpis Następny wpis