Poranne rytuały na szczęście

@idealista.fi

Dobrze zaczęty poranek, to najlepszy sposób na doskonałe samopoczucie, energię i odpowiednie przygotowanie się na dzień pełen wyzwań. Niestety zazwyczaj nie kojarzy nam się najlepiej – wstajemy niewyspani i walcząc z uciekającym czasem, próbujemy chaotycznie zebrać się do wyjścia. Jak zmienić naszą codzienną rutynę, aby pozytywnie zacząć każdy dzień?

@audriestorme

Dobry poranek zacznij… wieczorem

Idealny poranek tak naprawdę zaczyna się już wieczorem. Przed pójściem spać poświęćmy kilka minut na zaplanowanie i spisanie najważniejszych obowiązków, o których musimy pamiętać kolejnego dnia. Taka notatka pozwoli nam uporządkować grafik oraz da nam pewność, że nie pominiemy niczego istotnego.

Wieczór to także najlepszy czas, żeby przygotować sobie ubranie, które planujemy założyć. Rano tracimy czas na nerwowe przeszukiwanie garderoby, a złość sięga zenitu, gdy okazuje się, że bluzka, w której chciałyśmy iść akurat znajduje się w praniu. Dodatkowego stresu unikniemy także planując wieczorem posiłek, który zabierzemy ze sobą na lunch.

Mądrze zaplanuj pobudkę

Zastanów się ile czasu potrzebujesz, by spokojnie przygotować się do wyjścia. Aby uniknąć rano nerwowej bieganiny, które potrafi skutecznie zepsuć humor na resztę dnia – ustaw budzik o godzinę wcześniej niż zazwyczaj. Dzięki temu zyskamy dodatkowy czas dla siebie, który wprowadzi nas w dobry nastrój i przyczyni do wdrożenia zdrowych nawyków. Możesz zaplanować poranny relaks, leniwe kręcenie się po domu, czytanie książki czy też zjedzenie smacznego śniadania bez pośpiechu. Dodatkowo, postarajmy się wstać od razu po tym, gdy zadzwoni nasz budzik. Wielokrotne naciskanie „drzemek” sprawi, że będziemy jeszcze bardziej zmęczeni i rozdrażnieni.

@detoxdiy.com

Zacznij od szklanki wody

O tym jakie zalety niesie za sobą picie szklanki wody zaraz po przebudzeniu, słyszał chyba każdy. Ten rytuał, którego będziemy skrupulatnie przestrzegać nawodni nas i obudzi do działania. Wpłynie pozytywnie na nasze samopoczucie, wygląd i zdrowie. Jeśli chcemy urozmaicić smak naszej wody i nadać jej jeszcze więcej prozdrowotnych właściwości – dodajmy do niej sok z cytryny, miód lub ocet jabłkowy.

@uls_andthekids

Pościel łóżko

Choć może wydawać się to błahą czynnością, codzienne ścielenie łóżka o poranku może realnie ulepszyć nasz dzień. Wprowadzając porządek do naszego otoczenia, często porządkujemy także swoje myśli. Ponadto proste, uspokajające, powtarzalne czynności wyciszają i wprowadzają poczucie ładu oraz harmonii. Dzięki temu uporządkujemy swój poranek i dobrze zaczniemy dzień.

Wprowadź poranne ćwiczenia

Rozciąganie na macie, bieganie, a może krótki trening interwałowy? Obojętnie co wybierzesz, dawka ćwiczeń o poranku rozluźni ciało, rozbudzi i wprowadzi cię w doskonały nastrój na resztę dnia. Wybierz aktywność, którą lubisz i do której nie musisz się zmuszać. Dzięki temu dużo łatwiej będzie wprowadzić ten zdrowy rytuał w życie.

@natinstablog.home

Weź zimny prysznic

Jeśli jakimś cudem poranne ćwiczenia jeszcze nas nie rozbudziły, z pewnością zrobi to zimny prysznic. Pobudzi krążenie, rozbudzi i ożywi cały organizm do działania. Dodatkowo przyczyni się do ujędrnienia naszej skóry, nada włosom dodatkowego blasku, a także wzmocni nasz układ odpornościowy.

Poczytaj książkę

Jeśli od lat obiecujemy sobie, że w końcu znajdziemy więcej czasu na czytanie… być może 30 minut z książką każdego ranka stanie się naszym ulubionym rytuałem. W ciągu dnia często trudno znaleźć nam czas na relaksujące czytanie, wieczorami zdarza się, że jesteśmy już zbyt zmęczeni. Dlatego tak wiele osób docenia zalety rozpoczynania dnia od ulubionej powieści. Jest to odprężający czas, który powoli nas rozbudzi i zrelaksuje przed ważnym dniem w pracy lub stresującymi zobowiązaniami na uczelni. Jednocześnie poczujemy rosnącą satysfakcję widząc regularnie zwiększającą się liczbę przeczytanych stron – co wcześniej kończyło się zwykle na planowaniu.

@stylowi.pl

Znajdź czas na kawę i śniadanie

Mając rano chwilę dodatkowego czasu zadbaj o to, by zjeść smaczne i pełnowartościowe śniadanie, które uważa się za najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dobrym pomysłem będzie owsianka ze świeżymi owocami, smoothie owocowe lub owocowo-warzywne, sałatka oraz wszystko to, co zapewni nam sporą dawkę energii i dostarczy niezbędnych składników odżywczych. Postaraj się zjeść ten posiłek bez pośpiechu. Delektuj się przy tym ulubioną kawą i czerp przyjemność z tego rytuału. Tak zaczęty poranek z pewnością odbije się na efektywności w pracy oraz naszym samopoczuciu.

Tagi: , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis