Przekąski zapewniające kreatywność

@greenkitchenstories

Fenomenalna kreatywność i pełna koncentracja przez wiele godzin. Któż o nich nie marzy? To po prostu godna pozazdroszczenia praca mózgu, która jest niestety dla wielu z nas nieosiągalna. Ot, wciąż czujemy się przemęczone i przytłoczone obowiązkami. Wpadamy przez to na coraz mniej świetnych pomysłów i nie potrafimy zapanować nad gonitwą myśli. Warto wiedzieć, że istnieje jedzenie, które pomoże się nam uporać z tym nieprzyjemnym stanem. Oto smakołyki, które nie tylko pobudzają zdolności umysłowe, ale też zapewniają niemałą witalność.

Doskonała dieta dla mózgu

Niezwykle trudno byłoby znaleźć człowieka, któremu nie zależałoby na nieprzeciętnej kreatywności, błyskotliwości, niezawodnej pamięci, jak i świetnej koncentracji. Niestety nie wszystkim jest to pisane. Podobne zestawienie to we współczesnych czasach prawdziwa rzadkość. Ot, życie w ciągłym biegu, odczuwanie permanentnego stresu i związane z nim kłopoty z zasypianiem lub bezsenność nie wpływają za dobrze na nasze mózgi. Nie działają one często na najwyższych obrotach. W konsekwencji coraz trudniej wykonywać nam wiele zawodowych obowiązków. Szybko się męczymy i wolniej niż kiedyś pracujemy. W jaki sposób powrócić więc do wyśmienitej formy umysłowej i dodać sobie energii?

Najprostszym, ale dla wielu osób również najbardziej zaskakującym sposobem, jest diametralna zmiana nawyków żywieniowych. Czas przejść na bogaty w cenne wartości odżywcze i apetycznie zróżnicowany jadłospis, który wspomaga pracę mózgu. Jak powinno wyglądać podobne menu?

Lekarze są zdania, że koniecznie musi się w nim znaleźć spora dawka poprawiającej pamięć witaminy B i ułatwiającej zapamiętywanie witaminy C. Nie może zabraknąć w nim także magnezu i cynku, które odgrywają dużą rolę w wielu procesach biochemicznych zachodzących w neuronach. Dzięki zmianie diety błyskawicznie poczujemy się znacznie lepiej. Fantastyczne pomysły z pewnością będą wpadały nam do głowy jeden za drugim. Stawiajmy zatem na obfitujące w wymienione witaminy i minerały super foods.

@thishealthytable

Smakołyki, które inspirują

Jeśli chcemy wprowadzić znaczące zmiany w swojej diecie, zacznijmy od włączenia do niej sałatek. Jedzmy je nie jak dotąd sporadycznie, ale dwa razy dziennie. Rozpoczynajmy dzień od przygotowania sałatki z rukoli, kiwi, melona, fety, orzechów laskowych i prażonych pestek dyni. Skropmy ją dressingiem z soku z limonki, oliwy, miodu oraz odrobiny sosu sojowego. Kolejna bardzo zdrowa sałatkowa opcja to ta, w której pierwsze skrzypce grają migdały i truskawki połączone z liśćmi młodego szpinaku, gorgonzolą, nasionami słonecznika i kiełkami koniczyny. Pasuje do niej dressing z nutą musztardową.

Na obiad przyrządźmy uzależniająco pyszny makaron z pieczonym łososiem, kremowym sosem koperkowym i brokułami. Przed podaniem hojnie posypmy go prażonymi orzechami włoskimi. Aby cieszyć się doskonałą pracą mózgu, codziennie jedzmy również duże ilości oliwek. Dziesięć dziennie zapewni nam efekt umysłu ostrego jak brzytwa. Nie strońmy też od równie zdrowej oliwy.

@healthylittlevittles
Tagi: , , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis