Przesyłki kurierskie stylowo – kupowanie on-line

Badania rynku od lat wskazują, że najpopularniejszymi produktami kupowanymi przez Polaków w sieci jest odzież, buty i perfumy. Jakie jeszcze stylowe produkty Polacy kupują w sieci? Kim są, co wybierają najczęściej i co właśnie planują zakupić polscy internauci? Czy jesteś kupującym czy sprzedającym, warto zobaczyć co badania rynku mówią o stylowych zakupach w polskim internecie.

Przesyłki kurierskie pełne ciuchów

Przesyłki kurierskie (wciąż najpopularniejsza i jedna z najczęściej wykorzystywanych form dostawy) z zakupami z polskiego e-commerce najczęściej zawierają ubrania, akcesoria i dodatki. Aż 69% internautów deklaruje (Gemius dla e-commerce Polska 2020), że w ciągu roku poprzedzającego badanie, kupili on-line produkty z tej kategorii. Są to najpopularniejsza produkty kupowane w zagranicznych sklepach internetowych. 47% ankietowanych, którzy kupują w zagranicznych serwisach internetowych nabyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy odzież, akcesoria, lub dodatki, a 25% odzież sportową. Kto dostaje te przesyłki kurierskie z tymi wszystkim ubraniami? Nie jest zapewne zaskoczeniem, że statystyki wskazują, że ubrania zdecydowanie częściej kupują kobiety: 77% z nich nabyło w ostatnim roku ubrania, dodatki i akcesoria, w porównaniu do tylko 61% mężczyzn. Odzież kupują głównie osoby młode: 80% osób w wieku 15-34 lat kupiło coś z tej kategorii. A przecież w ogóle młodsi internauci kupują mniej niż osoby w średnim wieku. Ubrania są więc dla nich ważnym nabytkiem. Najmniej wśród kupujących ubrania jest osób starszych (50+ lat), ale internauci z tej grupy wiekowej na ogół dokonują mniej zakupów niż inni. Nieco częściej kupują odzież i akcesoria osoby z wyższym wykształceniem, ale nie jest to wielka różnica: wszyscy muszą się ubrać, prawda? Nie zaskakuje też, że częstotliwość kupowania ciuchów jest wyraźnie skorelowana z sytuacją majątkową kupujących: osoby, które uważają się z dobrze sytuowane, kupują więcej we wszystkich kategoriach produktów, w tym ubrań, akcesoriów i dodatków.

Przesyłki kurierskie z butami i perfumami

Drugą najpopularniejszą kategorią produktów w polskim e-commerce jest obuwie, do którego zakupu w ciągu roku poprzedzającego badanie przyznaje się 58% respondentów. Także wśród osób kupujących w zagranicznych serwisach 28% kupiło buty, co również czyni z nich drugą najpopularniejszą grupę towarów. Z kolei perfumy lub kosmetyki kupiło prawie tyle samo, bo aż 57% ankietowanych Klientów polskiego e-commerce. W obu przypadkach kobiety, jak można się domyślić, kupują te produkty częściej. Aczkolwiek w przypadku obuwia różnica jest niewielka: 60% kobiet i 56% mężczyzn deklaruje, że kupiło buty w ciągu ostatniego roku. Warto też zauważyć, że częściej niż w sklepach obuwniczych kobiety kupują w internetowych księgarniach (62% z nich kupiło książki, płyty, lub filmy). Natomiast w przypadku kosmetyków i perfum różnica jest ogromna: aż 68% kobiet stwierdziło w badaniu, że kupiły te produkty w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie, w porównaniu do tylko 46% mężczyzn. Czyni to z produktów kosmetycznych drugą najpopularniejszą grupę towarów wśród kobiet i dopiero szóstą wśród mężczyzn.

Przesyłki kurierskie z meblami

Meble i wystrój wnętrz wprawdzie nie są nawet w pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych produktów (tylko 35% internautów deklaruje, że kupiło je w ciągu roku poprzedzającego badanie), ale za to są najczęściej wymieniane jako zakup, który internauci planują w najbliższej przyszłości – wymieniło je aż 29% ankietowanych. Produkty takie nieco częściej kupują kobiety (39% vs 31% mężczyzn). Nie jest zaskoczeniem, że zdecydowanie częściej kupują je młodzi dorośli i osoby w średnim wieku (40% osób w wieku 25-49 lat), niż młodzież i osoby starsze (niecałe 30% respondentów zadeklarowało ich zakup). Standardowo, skłonność do kupowania mebli jest skorelowana z sytuacją finansową. Kobiety i mężczyźni tak samo często planują zakup mebli, natomiast osoby młodsze myślą o takim zakupie częściej niż starsze. Taką odpowiedź podało 36% osób w wieku 15-34 lat, a tylko ok. 25% osób w starszych grupach wiekowych. Widać, że jest to zakup, o którym częściej myślą młodzi dorośli urządzający sobie mieszkanie. Co ciekawe, nieco częściej taki zakup rozważają osoby postrzegające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego jako złą (o ok. 2 pkt procentowych). Nie jest to wielka różnica, ale pamiętajmy, że osoby gorzej sytuowane na ogół kupują mniej. Zapewne wynika to z tego, że każdy potrzebuje mebli a kupujący z mniej zasobnym portfelem poświęcają więcej czasu na poszukiwanie atrakcyjnych ofert w internecie. Niekoniecznie jednak decydują się na zakup. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku sprzętu RTV (tu różnica wynosi ponad 5 pkt procentowych), czy kosmetyków (gdzie różnica wynosi nawet 15 pkt procentowych). Ponownie, osoby z mniejszymi środkami przymierzają się do kupna wymarzonego produktu, szukając korzystnych cen w e-commerce, ale często ostatecznie rezygnują z zakupu.

Tagi: , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis