Suplementy na redukcje tkanki tłuszczowej. Po jakie składniki warto sięgnąć przy odchudzaniu?

Utrata tkanki tłuszczowej jest celem tzw. diety redukcyjnej. Jak każda dieta wymaga ona zmiany nawyków żywieniowych i rozsądnego podejścia. Jak to zrobić? Z pomocą przychodzą odpowiednia zbilansowana dieta, ćwiczenia i wsparcie w postaci suplementów.
 

Na czym polega dieta redukcyjna?

Dieta redukcyjna opiera się ona na ujemnym bilansie kalorycznym, czyli dostarczeniu wraz z pożywieniem mniejszej ilości kalorii, niż wynika to z dziennego zapotrzebowania. Deficyt kaloryczny połączony z aktywnością fizyczną to jedyny pewny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Zanim jednak osiągniesz swoją wymarzoną sylwetkę, podejdź do tematu odchudzania z głową. Co to oznacza? Że jeśli źle zbilansujesz dietę redukcyjną, zamiast tkanki tłuszczowej, możesz stracić mięśnie i wodę. 

Jak mądrze zredukować tkankę tłuszczową? 

Staraj się, aby Twoje posiłki były bogate w błonnik, witaminy i takie składniki odżywcze jak węglowodany, białka i nienasycone tłuszcze. Do tego dodaj codzienną aktywność fizyczną, dostosowana do Twojej kondycji. Już 30 minut roweru, biegania czy spaceru z kijami wystarczy, aby organizm zaczął czerpać energię z tkanki tłuszczowej! Pamiętaj także, że suplementy w procesie odchudzania stanowią jedynie wsparcie i dodatek. Odpowiednio dobrane mogą jednak zwiększyć efektywność Twoich starań oraz ułatwić Ci zmianę nawyków żywieniowych. Po które składniki warto sięgnąć?

Suplementy przy odchudzaniu. Jakich składników szukać w ich składzie?

Wiesz już, że suplementy na redukcje nie zastąpią odpowiednio zbilansowanej diety oraz ćwiczeń fizycznych. Nie oznacza to jednak, że nie warto z nich korzystać jako wsparcia. Zwróć jednak uwagę, aby produkty, które wybierasz, bazowały przede wszystkim na naturalnych składnikach. Po jakie produkty sięgnąć podczas redukcji tkanki tłuszczowej?

  • Odżywka białkowa – wspiera podaż białka podczas redukcji i treningów na siłowni. Możesz po nią sięgnąć, gdy trudno Ci zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na białko z produktów spożywczych. Odżywkę możesz dodać do posiłków lub przygotować z niej koktajl białkowy.
  • Aminokwasy BCAA – aminokwasy rozgałęzione leucyna, izoleucyna i walina przyśpieszają regenerację mięśni i wspierają procesy metaboliczne odpowiedzialne za spalanie tkanki tłuszczowej. Ich suplementacja korzystnie wpływa na kondycję psychiczną i fizyczną (opóźniają zmęczenie).
  • Kompleks witamin – dieta redukcyjna to duży wysiłek dla organizmu, który warto w tym czasie wesprzeć kompleksem witamin. Sięgnij m.in., po składniki mineralne i witaminy, które wpływają na regenerację układu nerwowego (witaminy z grupy B) oraz wspierają odporność i układ mięśniowy (np. witaminy C I D).
  • Kreatyna – wspiera regenerację mięśni i reguluje poziom cukru, przez co pozwala zapobiec nagłym atakom głodu lub spadkowi energii w ciągu dnia. 
  • L-karnityna – nieprzypadkowo nazywana jest naturalnym spalaczem tłuszczu. Jej działanie polega na transporcie wolnych kwasów tłuszczowych do komórek, w których wytwarzana jest energia. L-karnitynę najlepiej przyjmować na czczo oraz 30-60 min przed planowanym treningiem. 
Tagi: , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis