Trzech mężczyzn, którzy na zawsze odmienili branżę kosmetyków dla kobiet

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Choć mogłoby się wydawać, że świat kosmetyków należy do kobiet, to wiele przełomowych produktów zostało wymyślonych przez panów. Co ciekawe, w przeciwieństwie do Heleny Rubinstein, Ireny Eris czy też Estée Lauder ich nazwiska zazwyczaj nic nie mówią nawet stałym bywalczyniom drogerii. Poznaj trzech mężczyzn będących twórcami kosmetyków, bez których wiele pań nie wyobraża sobie dziś życia.

Thomas Lyle Williams

Amerykański chemik z pewnością wziął sobie mocno do serca powiedzenie, iż potrzeba jest matką wynalazków. W 1913 roku zaledwie siedemnastoletni Williams miał okazję zobaczyć swoją starszą siostrę Maybel nakładającą na rzęsy wazelinę w celu dodania im objętości. Młoda kobieta chciała w ten sposób zwrócić na siebie uwagę pewnego mężczyzny zakochanego w innej dziewczynie. I to właśnie wtedy jej brat wpadł na genialny pomysł.

Postanowił dodać do wazeliny pył węglowy, żeby dodatkowo przyciemnić rzęsy i uzyskać bardziej spektakularny efekt głębi spojrzenia. W ten sposób opracowany został skład pierwszej maskary. Co ciekawe, taka mieszanka rzeczywiście zadziałała i Maybel zdobyła serce ukochanego. Natomiast Thomas L. Williams już wkrótce stworzył firmę Maybelline, której nazwa pochodzi od imienia siostry założyciela i końcówki angielskiego słowa oznaczającego wazelinę.

Charles Revson

Losy branży kosmetycznej mogłyby wyglądać nieco inaczej, gdyby Charles Revson dostał upragniony awans. Tak się jednak nie stało, dlatego odszedł z jednej z firm produkujących kosmetyki i wkrótce założył własny biznes z bratem Josephem i chemikiem Charlesem Lachmanem. Swoją firmę nazwali Revlon, a ich pierwszym produktem był kryjący lakier do paznokci dostępny w innych kolorach niż jedynie klasyczna czerwień.

Była to prawdziwa rewolucja w świecie lakierów do paznokci, ponieważ panowie jako pierwsi zdecydowali się bowiem na dodanie do składu pigmentów zamiast tradycyjnych substancji barwiących. W ten sposób możliwe było uzyskanie wielu odcieni, co zapewniło amerykańskiej firmie ogromny sukces. Już po kilku latach sprzedaż produktów marki przyniosła milionowe zyski i rozpoznawalność na całym świecie.

Eugène Schueller

W 1907 roku dwudziestokilkuletni chemik z Paryża jako pierwszy opracował rewolucyjną formułę do farbowania włosów, którą nazwał Oréale. Jego produkt umożliwiał w pełni bezpieczne farbowanie włosów na blond. Swoje wyroby zaczął sprzedawać fryzjerom i już po dwóch latach założył firmę Société Francaise des Teintures Inoffensives pour Cheveux, która niewiele później otrzymała kultową nazwę L’Oréal.

Od początku ważną rolę w historii marki odgrywały badania i innowacje, na które kładł nacisk sam Schueller. Założyciel firmy, która cieszy się ogromną popularnością w drogerii online eKobieca.pl, jest również uznawany za jednego z twórców nowoczesnej reklamy. I to właśnie połączenie innowacyjności w chemii i reklamie zapewniło marce tak spektakularny sukces jeszcze przed wybuchem drugiej wojny światowej.

Tagi: , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis