Warzywne smoothies – łatwy sposób na wzmocnienie!

Zimowa pogoda bywa zmienna, co niekorzystnie wpływa na działanie całego naszego organizmu. Słońca, które zwykle dodaje energii i pobudza nas do działania jest coraz mniej, dni są krótkie i zimne. Często w tym czasie czujemy się osłabieni i przemęczeni, a to już krótka droga do mniejszych lub większych przeziębień i infekcji. 

Źródło; @halfbakedharvest

W myśl zasady „jesteś tym, co jesz” istnieje prosty sposób na poradzenie sobie z tymi objawami. Sprawdzoną receptą na dobre zimowe samopoczucie i wzmocnienie odporności jest dobrze zbalansowana dieta. Co to oznacza w praktyce? Warto do naszego codziennego jadłospisu wkomponować dania bogate w składniki rozgrzewające nasz organizm. O ile latem chłodzimy się i orzeźwiamy, korzystając z dobrodziejstw świeżych owoców i ziół, o tyle zimą, powinniśmy skorzystać z mocy warzyw i rozgrzewających przypraw. Najłatwiejszym, najszybszym ale też najzdrowszym sposobem są zdrowe koktajle, do których możemy wykorzystać sezonową ‚bazę’. Modne ostatnio wśród gwiazd diety sokowe dostarczane przez kurierów, możemy zaplanować samodzielnie w domu, sięgając jedynie po blender i dobre produkty z lokalnego bazarku. Dynia, brokuły, buraki, szpinak czy imbir to tylko niektóre warzywa, z których przyrządzimy super zdrowe smoothie, będące pełnowartościowymi posiłkami. Są lekkie, sycące a w dodatku możemy je wszędzie ze sobą zabrać, wypijając np. na śniadanie w samochodzie. Koktajl to świetna alternatywa dla zup czy sałatek, którą z pewnością docenią fani zdrowego stylu życia ale też zwykli smakosze. Przed Wami 4 wybrane przez Redakcję przepisy:

  • Energetyczny koktajl z buraków i cytrusów. 
Źródło: @halfbakedharvest
  • Hulk – zielone  smoothie ze szpinaku.
Źródło: @karointhekitchen
  • Smoothie na dzień dobry.
Źródło: @kingaparuzel
  • Marchewkowe smoothie – witaminowy zastrzyk energii.
Źródło: @karointhekitchen

Smacznego!

Tagi: , , , , ,

Podobne wpisy

by
Poprzedni wpis Następny wpis