Zielono mi! Najpyszniejsze wiosenne sałatki

Wiosenna aura nierzadko skłania nas ku jeszcze częstszemu sięganiu po przepisy na zdrowe, sycące, smakowite i apetycznie wyglądające sałatki, które co więcej mogą dopomóc nam w utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Wprowadźmy je do naszego jadłospisu i każdego dnia serwujmy sobie wspaniałą owocowo-warzywną ucztę. Kwietniowy dzień bez spałaszowania jakiejś obłędnie pysznej sałatki to po prostu dzień stracony! 

Sałatka  ze szpinakiem, granatem i kandyzowanymi orzechami włoskimi 

Jeśli do tej pory szpinak kojarzył się nam jedynie z dziecięcym koszmarem wmuszania w nas potraw, w których grał pierwsze skrzypce, możemy mieć pewność, że już za moment zmienimy o tym szalenie zdrowym warzywie zdanie. Otóż szpinak, który występuje w daniach wraz z dobrze dobranymi kulinarnymi komponentami, potrafi być nadzwyczaj smakowity. Przykładem na to jest sałatka ze świeżym szpinakiem, granatem oraz karmelizowanymi orzechami włoskimi. Jej przyrządzenie to nie tylko świetny pomysł na odczarowanie złych wspomnień związanych ze szpinakiem, który wielu szkrabom wydaje się podejrzaną zieleniną o wątpliwym smaku. To również koncepcja na lekki, smaczny i bardzo prosty w przygotowaniu posiłek, który z pewnością będzie w stanie uprzyjemnić nam dzień lub pozwoli zaskoczyć swą niebywałą wykwintnością zaproszonych gości.

Finezji szpinakowej sałatce dodadzą przyjemnie chrupiące ziarenka granatu, owczy, kozi bądź pleśniowy ser pokruszony lub pocięty na niewielkie kosteczki oraz spora ilość karmelizowanych orzechów włoskich. Ciekawym efektem będzie ich skarmelizowanie w syropie klonowym wraz ze szczyptą pieprzu oraz cynamonu. Orzechy skropione syropem i doprawione przyprawami, pieczemy przez około piętnaście minut w temperaturze 180 ℃, a następnie hojnie obsypujemy nimi naszą sałatkę. Ostatnią rzeczą do zrobienia jest przyrządzenie dressingu, powstałego na bazie soku z granatu, oliwy oraz odrobiny octu balsamicznego.

@halfbakedharvest

Sałatka z pomarańczą, czerwonym grejpfrutem, łososiem, czerwoną cebulą, kolendrą i fenkułem

Jeśli mamy ochotę wprowadzić do naszego sałatkowego półmiska nieco kulinarnej fantazji, postawmy na sałatkę, w której oprócz sporej ilości soczystych pomarańczy, znajdziemy również wędzonego łososia, czerwoną cebulę, czerwonego grejpfruta, fenkuła, pestki granatu, rukiew wodną, buraki i kolendrę. Zestaw składników to zdecydowanie nie byle jaki, bo nie dość że finezyjny, obłędnie smaczny i nadzwyczaj apetycznie się prezentujący, to jeszcze dodający witalności i uzupełniający organizm w mnóstwo cennych witamin oraz minerałów.

To jedna z tych sałatek dających piorunujący efekt, który udaje się osiągnąć przy niewielkim nakładzie pracy. W towarzystwie pieczywa doskonale sprawdzi się na przykład jako menu dla gości, gdy nie mamy energii na kucharzenie, które wymaga sporo czasu, a jednak chciałybyśmy uraczyć ich domowym jedzeniem. Będzie świetna także jako przekąska na lunchową przerwę w pracy, jako że łosoś doskonale pomaga w poprawie koncentracji i odzyskaniu świeżości myślenia.

Fenkuła, cebulę, ugotowane buraki, grejpfruta i pomarańcze (po pozbyciu się z dwóch ostatnich pozycji skórki) kroimy w cienkie krążki. Wszystkie składniki mieszamy wraz z rukwią wodną i posypujemy listkami świeżej kolendry. Następnie polewamy dressingiem, który przygotowujemy z oliwy, sporej łyżki miodu, soku z limonki, soku z pomarańczy, rozgniecionego  ząbku czosnku oraz niewielkiego kawałka startego świeżego imbiru.

@servingdumplings

Sałatka z jarmużem, ogórkiem, rzodkiewkami i owczym serem

To sałatkowa propozycja, w której możemy wykorzystać wiosenne nowalijki, jak rzodkiewki, czy pomidory. Może być jedzona solo, z pieczywem bądź stanowić dodatek do obiadowego dania. Podobnie jak powyższe sałatkowe przepisy, także i ten jest banalnie prosty oraz ekspresowy w przygotowaniu. Wystarczy, że porwiemy liście jarmużu na kawałki, ogórka, ser owczy oraz pomidory pokroimy w kostkę, a rzodkiewkę w cienkie plastry, zmieszamy i polejemy dressingiem z oliwy i octu jabłkowego.

@missberry

Sałatka ze szpinakiem, grillowanym serem halloumi, pieczonymi burakami i pęczakiem

To sałatka, z którą naprawdę trudno byłoby konkurować pod względem uniwersalności. Sałatka z grillowanym serem halloumi, pieczonymi burakami, pęczakiem i ziarnami słonecznika zachwyca oryginalnym smakiem, nadaje się do spałaszowania na każdy posiłek, a do tego świetnie smakuje zarówno na zimno, jak i na ciepło. Ponadto jest równie smakowita od razu po przygotowaniu, jak i kolejnego dnia. Sprawdzi się więc jako śniadanie, lunch do pracy, przekąska na wycieczce, czy syty i smaczny posiłek dla gości.  Możemy być też pewne, że po jej skosztowaniu uczucie głodu nie będzie nas nachodzić przez długi czas, nawet jeśli czeka nas wyczerpujący trening.

Obrane i pokrojone na grube plastry buraki pieczemy do miękkości w temperaturze sięgającej około 200 ℃. Gdy przestygną, dokrajamy je, nadając im kształt niewielkich kostek. Ugotowaną kaszę pęczak mieszamy ze szpinakiem i burakami. Na górze układamy kawałki dobrze zgrillowanego cypryjskiego sera halloumi, posypujemy prażonymi ziarnami słonecznika i skrapiamy sokiem z cytryny.

@malekulinaria
Tagi: , , , , , , ,

Podobne wpisy

by
Poprzedni wpis Następny wpis