Kultowe domy mody. Bottega Veneta

@hannahstraffordtaylor

Włoski dom mody Bottega Veneta już od dekad wyznacza jedne z najbardziej intrygujących trendów. Uznaje się go za synonim klasy. Wszystko dzięki unikatowemu podejściu do projektowania. Co tak szczególnego jest w projektach marki, że stały się obiektami pożądania gwiazd i trendsetterek?

Narodziny imperium

Początki domu mody Bottega Veneta sięgają lat 60., podobnie jak Valentino, Missoni oraz Emilio Pucci. Kultowa marka, której wielkimi fankami są gwiazdy ze świata filmu, muzyki i modelingu, została założona w 1966 roku. Jej filarów nie stworzono jednak w Rzymie, ale na malowniczej północy Włoch, mianowicie w Vicenzy. A kto stał za tym przedsięwzięciem?

Twórcami słynnego imperium byli Michele Taddei i Renzo Zengiaro. Obaj pochodzili z regionu Veneto. Byli szalenie utalentowani zarówno w polu projektowania, jak i wytwarzania skórzanej galanterii. Swego czasu zamarzyło im się stworzenie luksusowej innowacyjnej marki, która odzwierciedlałaby jednocześnie przywiązanie do włoskiego dziedzictwa galanteryjnego.   

Trzeba przyznać, że nazwa Bottega Veneta pasuje do ideałów marki jak ulał. To bowiem po włosku „wenecka pracownia”, czy też „wenecki warsztat”. Wskazuje zatem na szczególne podejście Taddei i Zengiaro do tworzenia przedmiotów. Podobnie jak w rozsławionych na przestrzeni wieków znakomitych weneckich warsztatach, od zawsze przywiązywali ogromną wagę do detali. Chcieli, aby ich torebki, paski i inne akcesoria były ozdobą garderoby przez długie lata. Miały wyróżniać się nie tylko nieprzeciętnym szykiem i niebanalnością, ale też fenomenalną jakością wykonania.   

@bottegaveneta

Świat niebanalnych akcesoriów

Sława Włochów rosła z roku na rok. Szybko stali się rozpoznawalni nie tylko na terenie rodzinnego kraju, ale i całej Europy. W latach 70. Bottega Veneta zyskała status luksusowej marki. W latach 80. dotarła na szczyt. Akcesoria marki były wybierane przez samą śmietankę. Pokochały je osoby ceniące minimalistyczne piękno i wyjątkowe rzemiosło, które błyskawicznie odznaczało się na tle innych.

Warto wspomnieć, że wyróżniającą cechą wyrobów Michele Taddei i Renzo Zengiaro była też bezprecedensowa rezygnacja z widocznych logotypów. W tym czasie stanowiło to swoistą rewolucję. Bottega reklamowała się wówczas chwytliwym hasłem „When your own initials are enough”. Perfekcyjnie podkreślało ono filozofię domu mody, który wolał stawiać na jakość i nieprzeciętny charakter produktów zamiast na ich ostentacyjną krzykliwość.

Kolejna rewolucja w historii marki zadziała się w 2001 roku. Została wtedy przejęta przez grupę Kering (wcześniejszy Gucci Group). Początkiem nowej ery było obsadzenie Tomasa Maiera na stanowisku dyrektora kreatywnego. To właśnie on nadał marce zupełnie nowy kierunek. Maier przywrócił prestiż plecionkowej technice intrecciato, z której dziś słynie firma. Uczynił ją fundamentem kolekcji. Pod jego kierownictwem dom mody zaczął także stopniowo rozszerzać swoją ofertę. Do akcesoriów dodano kolekcje odzieży, buty, meble oraz perfumy. Po dziś dzień wszystkie rzeczy opatrzone metką Bottega Veneta cechuje nie lada wyrafinowanie.

@bottegaveneta
Tagi: , , , , , , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis