Dieta dobrana do skóry

@ebaebaworld.tumblr.com

Często słyszymy, że jesteśmy tym co jemy. W tym popularnym powiedzeniu kryje się mnóstwo prawdy – odpowiednio dobrana dieta może wpłynąć nie tylko na nasze samopoczucie, wygląd sylwetki ale także na stan skóry. Choć zewnętrzna pielęgnacja skóry jest równie ważna, nie należy zapominać jak wiele możemy dla niej zrobić „od środka”.

@neuroticmommy.com

Nasza codzienna dieta wpływa przede wszystkim na poziom różnych hormonów, one zaś regulują wiele naturalnych procesów zachodzących w organizmie. Wprowadzenie i wyeliminowanie niektórych składników może znacząco odbić się na kondycji naszej skóry. Co ciekawe, te produkty mogą się różnić w zależności od rodzaju naszej cery! Jak dobrać dietę odpowiednią dla naszej skóry?

Jak określić swój typ cery?

Zanim zaczniemy wybierać odpowiednie dla nas produkty, należy przyjrzeć się naszej skórze i trafnie określić jej typ. Jeśli wciąż nie jesteśmy pewni, możemy wykonać prosty test w zaciszu naszego domu. Wystarczy zrobić dokładny demakijaż, umyć twarz delikatnym produktem oczyszczającym i pozostawić twarz na co najmniej 30 minut bez nakładania dalszych kroków pielęgnacji. Jeśli nasza twarz nawet bez użycia kremu jest promienna, gładka i pozbawiona nieprzyjemnego uczucia ściągnięcia – to znak, że nasza skóra jest normalna. Gdy czujemy lekki dyskomfort, a nasza skóra wydaje się być miejscowo przesuszona i zaczerwieniona – prawdopodobnie jesteśmy posiadaczkami cery suchej. Jeśli po jakimś czasie nasza skóra zaczyna się błyszczeć – posiadamy skórę tłustą. A gdy zauważymy miejscowe przesuszenia (najczęściej występujące na policzkach) oraz błyszczenie w strefie T, najpewniej mowa o cerze mieszanej.

@society19.com

Cera sucha

Sucha skóra potrzebuje ukojenia i nawilżenia. Oprócz picia odpowiedniej ilości wody, w ciągu dnia warto zwrócić też uwagę na produkty, które dostarczą nam dodatkową porcję nawodnienia. Doskonale sprawdzą się warzywa i owoce takie jak arbuz, ogórek, cukinia, sałata i pomidory. Wyjątkowo korzystne będą także produkty, które zawierają korzystne dla skóry kwasy tłuszczowe takie jak awokado, oliwa z oliwek i ryby. Na stan suchej skóry ogromny wpływ mogą mieć także niedobory witaminy A i C, dlatego wprowadzenie do codziennej diety szpinaku, brokułów, batatów i cytrusów mogą znacząco poprawić jej kondycję. Warto ograniczać także produkty, które mogą mieć działanie wysuszające, dlatego warto zredukować kawę i alkohol do minimum.

@kelleynan.com

Cera tłusta

Często w pielęgnacji skóry tłustej błędnie sięgamy po produkty, które w teorii powinny działać na nią wysuszająco. Niestety nie jest to najlepsza droga – wysuszenie może przyczyniać się do nadmiernej pracy gruczołów łojowych. Dlatego w diecie dla cery tłustej także powinny znaleźć się produkty, które zadbają o jej prawidłowe nawilżenie i odżywienie: awokado, oliwę z oliwek, ryby, siemię lniane i owoce. Ponieważ skóra tłusta często ma także skłonności do stanów zapalnych, alby skutecznie im zapobiegać warto ograniczyć w naszej diecie cukier oraz produkty wysoko przetworzone.

Cera mieszana

Ponieważ skóra mieszana jest mieszanką suchej i tłustej, warto zastosować tu wskazówki dla obu rodzajów cer – suchej i tłustej. Warto przyjrzeć  się uważniej także węglowodanom, które spożywamy. Mogą one powodować stany zapalne i zaburzać delikatną równowagę skóry mieszanej. Wybierając węglowodany warto sięgać po te bogate w białko i o niskim wskaźniku glikemicznym, takie jak brązowy ryż lub komosa ryżowa.

@basedskin.com

Cera dojrzała

Po pierwsze: ważne jest, aby pamiętać, że bez względu na to, co jemy, każda skóra w końcu się zestarzeje. Na szczęście dieta bogata w kolagen i antyoksydanty może nieco spowolnić ten proces. Kolagen to białko naturalnie występujące w naszym ciele. Jego niedobory możemy uzupełnić takimi produktami jak jajka, ryby i chude mięso. Niezbędną witaminę C, która dostarczy nam antyoksydantów, znajdziemy w jagodach, borówkach, czerwonej papryce i owocach cytrusowych. Co więcej, witamina C może pomóc naszemu organizmowi przyswoić kolagen.

Tagi: , , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis