Jak zareklamować nowy salon fryzjerski? 6 skutecznych sposobów

W branży beauty, w tym zwłaszcza wśród salonów fryzjerskich, panuje bardzo duża konkurencja. Co zrobić, żeby skutecznie zareklamować nowy salon fryzjerski?

Po wielu miesiącach przygotowań, szukania lokalizacji, obmyślania nazwy, identyfikacji wizualnej i logo, opracowywaniu strony internetowej i zakupie wszystkich niezbędnych sprzętów oraz kosmetyków, jesteśmy gotowi do otwarcia nowego salonu fryzjerskiego. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko klientów. Jak ich pozyskać? Nie wystarczą nasze umiejętności, trzeba również opracować kampanię reklamową.

Przedstawiamy sześć skutecznych sposób na dotarcie do potencjalnych klientów z ofertą nowego salonu fryzjerskiego.

1. Reklama lokalna – reklama w odpowiednim miejscu

Oprócz identyfikacji wizualnej zewnętrznej (witryna i szyld salonu), z pewnością przydadzą nam się dobrze zaprojektowane plakaty i ulotki, w których zawarte zostaną podstawowe informacje, dotyczące: lokalizacji salonu fryzjerskiego, zakresu usług, danych kontaktowych, w tym numeru telefonu, strony internetowej czy adresu e-mail. Dobrym pomysłem jest także umieszczenie na materiałach drukowanych kuponów zniżkowych na usługi z okazji otwarcia salonu fryzjerskiego.

Materiały reklamowe powinny wyróżniać się dobrą jakością wydruku, dlatego warto wybrać sprawdzoną drukarnię i wysoko jakościowe produkty. Możemy zamówić specjalne plakaty lub perforowane ulotki (z wyrywanymi karteczkami), na której znajdą się np. dane teleadresowe i kupony zniżkowe. Perforacja dzieli powierzchnię ulotki czy plakatu na mniejsze części, tzw. zrywki, które łatwo można oderwać.

A gdzie dystrybuować materiały reklamowe drukowane? Określają to przepisy, które – według kodeksu wykroczeń – zabraniają umieszczania plakatów i ulotek w miejscach publicznych bez pozwolenia zarządcy danego obiektu. Grozi za to kara grzywny, a nawet ograniczenia wolności.

Do wieszania materiałów reklamowych służą słupy ogłoszeniowe, tablice i gabloty. Jeśli uzyskamy pozwolenie zarządcy np. spółdzielni mieszkaniowej, to świetnym pomysłem jest umieszczenie plakatów na tablicy w klatkach schodowych bloków, a ulotek bezpośrednio w skrzynkach pocztowych lokatorów.

2. Influencerzy i marketing szeptany – skuteczna reklama nowego salonu

W branży beauty niezmiernie ważne są opinie o usługach, które przekładają się na pozyskiwanie nowych klientów. Buzz marketing, czyli marketing szeptany, jest świetnym sposobem na pobudzanie pozytywnych opinii o salonie fryzjerskim. Polega on na “szeptaniu”, czyli prowokowaniu rozmów konsumentów o danej usłudze i jej zaletach. Musi to się jednak zadziać w sposób naturalny i niewymuszony. Często w tym celu wykorzystuje się grupy na portalach społecznościowych, wstawiając np. post z prośbą o polecenie dobrego fryzjera do rozjaśnienia włosów lub do odżywienia włosów zniszczonych farbowaniem. Wówczas w komentarzach “podpowiadane” są konkretne salony fryzjerskie.

Równie dobrym pomysłem jest współpraca z blogerami i influencerami, zajmującymi się branżą beauty. Mają oni swoją grupę fanów, którzy z dużym zaufaniem odbierają polecenia i testy autora wpisów. Często wystarczy propozycja darmowego zabiegu czy przekazania zestawu specjalistycznych kosmetyków, by blogerzy lub influencerzy polecili usługi konkretnego salonu fryzjerskiego.

Jak znaleźć odpowiednie influencerki? W tym celu powstały profesjonalne platformy współpracy, jak np. WhitePress, ReachaBlogger, Influencers.Club czy Influ. Można na nich w wygodny sposób wyszukać influencerów z interesującej nas branży, zdecydować o budżecie reklamowym, poznać zasięgi i efektywność działań. Warto też sprawdzić, czy dana influencerka nie współpracowała (lub nadal współpracuje) z naszą ścisłą konkurencją.

Odmianą tej formy reklamy jest wykonywanie usług dla osoby dobrze znanej w społeczności lokalnej (np. aktorki, piosenkarki, posłanki, radnej itp.), która zareklamuje dobrze wykonaną usługę u siebie na profilu społecznościowym.

3. Wizytówki reklamowe – prosty sposób na zareklamowanie salonu fryzjerskiego

Wizytówki reklamowe są jednymi z najprostszych, a jednocześnie bardzo skutecznych narzędzi reklamowych. Aby zareklamować nowy salon fryzjerski, oprócz danych kontaktowych (dane teleadresowe, adres strony internetowej, nazwa salonu), warto wymyślić zabawny slogan dla swojej działalności czy znane cytaty filmowe lub np. z czasów PRL. Zabieg ten pozwoli na wyróżnienie salonu w oczach klientów.

Wizytówki muszą być jednocześnie spójne z wystrojem salonu fryzjerskiego, aby jednoznacznie kojarzyły się z konkretną lokalizacją. Powinny znaleźć swoje miejsce w recepcji, na wysokości oczu klientów. To właśnie oni będą najlepszymi dystrybutorami naszej oferty, a wizytówka będzie konkretnym materiałem, który mogą przekazać znajomym.

I w tym przypadku niezmiernie ważna jest jakość wykonania wizytówki, a także jej oryginalny, wyróżniający się projekt. Oczywiście tego typu elementy reklamowe można tanio wydrukować online, dzięki czemu w bardzo łatwy sposób przetestujemy czy rzeczywiście jest to reklama, która akurat naszemu biznesowi przyniesie odpowiedni zwrot z inwestycji.

4. Kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie – jak wykorzystać social media?

W ostatnich latach bardzo dobre efekty przynoszą kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie. Powinny być oparte przede wszystkim na materiałach zdjęciowych oraz filmowych realizacji i metamorfoz klientek salonu fryzjerskiego. Nic tak nie przyciąga uwagi, jak efektowna zmiana wyglądu, zwłaszcza jeśli nowa fryzura powiązana jest także z makijażem. Dobrze przygotowana reklama powinna zawierać także zachęcające do kliknięcia hasło, dopasowane do odbiorców.

Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie można przygotować kampanię, która przy niewielkim nakładzie środków pozwoli na dotarcie do wielu nowych odbiorców. Przygotowując reklamę na portal społecznościowy, możemy określić lokalizację, zainteresowania użytkowników, wiek potencjalnych klientów i ich płeć. To bardzo przydatne zwłaszcza wtedy, gdy chcemy np. pozyskać młode klientki w sezonie komunii i studniówek, czy klientki w średnim wieku przed balem sylwestrowym.

Płatna kampania na Facebooku czy Instagramie daje nam tę dodatkową korzyść, że jej efekty możemy analizować na podstawie raportu, który otrzymamy po zakończeniu kampanii. Podczas kolejnej kampanii łatwo będzie poprawić np. rodzaj grafiki, tekst czy grupę docelową kampanii w taki sposób, by kampania była skuteczna.

5. Lokalne wydarzenia i festiwale – okazja do zareklamowania salonu

Każdy biznes powinien być osadzony w środowisku lokalnym. Prowadzenie salonu fryzjerskiego także nie odbywa się w próżni. Dlatego warto wykorzystać lokalne wydarzenia i festiwale do zareklamowania usług. Jak to zrobić?

Często lokalne wydarzenia oparte są na targach, jarmarkach czy wystawach, podczas których ustawiane są stoiska. Można przygotować wówczas przenośne stoisko fryzjerskie i zaproponować uczestniczkom wydarzenia np. oryginalne uczesanie. Oczywiście, w takich warunkach trudno będzie wykonać farbowanie włosów czy obcięcie, jednak atrakcyjna fryzura, np. powiązana z porą roku, na pewno przyciągnie uwagę.

Podczas tego typu wydarzeń konieczne jest przekazanie uczestnikom materiałów reklamowych. W tym przypadku sprawdzą się zwłaszcza ulotki, na których możemy zamieścić nie tylko dane firmy i zakres ofertowy, ale i kupon zniżkowy, związany z wydarzeniem, podczas którego ulotki będą rozdawane.

6. Programy lojalnościowe i karty rabatowe – jak zachęcić klientów do powracania?

Dobrze opracowane programy lojalnościowe i karty rabatowe to świetny pomysł na zachęcenie klientów do ponownego odwiedzania salonu. To bardzo skuteczny element strategii marketingowej, który pozwoli klientom na uzyskanie konkretnych korzyści z lojalności wobec firmy. Program można dostosować w dowolny sposób – każda wizyta może oznaczać rabat finansowy, albo zebrane punkty mogą pozwolić na ich wymianę. Nagrodami może być darmowa usługa czy kosmetyki. To sprawi, że klienci będą chcieli wracać, oczywiście pod warunkiem jednoczesnej wysokiej jakości usług.

Na koniec – warto pamiętać, że w promocji nowego salonu fryzjerskiego istotna jest konsekwencja, dbanie o jakość usług i dobre samopoczucie klienta. Zabiegi fryzjerskie często traktowane są jako forma relaksu i wyciszenia, czasem także wykorzystywane jako możliwość rozmowy. Podanie klientom kawy czy herbaty, zapewnienie czasopisma, a przede wszystkim uśmiech i życzliwość sprawią, że klienci wyjdą nie tylko z piękną fryzurą, ale i w dobrym nastroju.

Tagi: , , , ,
by
Poprzedni wpis Następny wpis